#kőröshegyi völgyhíd

Minden országnak megvan az elbaltázott 4-es metrója
 

Minden országnak megvan az elbaltázott 4-es metrója

Jövő márciustól – éppen a parlamenti választások előtt – végre utasokat szállíthat a várva várt 4-es metró. A beruházás az eredeti határidőhöz képest 6 évet csúszik, és dupla annyiba kerül, mint amennyit terveztek. Úgy tűnik, az ilyen bénázás nem magyar sajátosság: más, nálunk jóval fejlettebb országoknak is vannak csúnyán elhúzódó gigaberuházásai. Berlinben például 17 év alatt nem épült meg egy repülőtér, Londonban szintén a metróépítés költségeit számolták el (többek között), és még soha ennyit nem költöttek el téli olimpiára, mint a 2014-es nemzetközi játékoknak helyet adó Szocsiban.

Ivanyos Judit Ivanyos Judit


Miért nem kell lift egy völgyhídra?
 

Miért nem kell lift egy völgyhídra?

Két év múlva kezdődik az EU következő költségvetési ciklusa, amikor feltehetően kevesebb támogatással kell beérnünk, mint a jelenlegi. Már csak ezért is fontos lenne, hogy a pénzt viszont jobban költsük el. Jönnek a tanácsadók, hogy eladják a szaktudásukat és az általuk legjobbnak tartott tervezési módszertant. De ha a nemzeti fejlesztési terv nem lesz optimális, egy rosszul célzott beruházást egyik sem tud felülírni.


Talajcsúszás a kőröshegyi völgyhídnál
 

Talajcsúszás a kőröshegyi völgyhídnál

Megcsúszott a földrézsű az M7-es autópálya kőröshegyi völgyhíd melletti, bálványosi csomópontjának minkét lehajtóján, amely azonban sem a közlekedésbiztonságot, sem az út minőségét nem veszélyezteti - mondta el a hídmester, valamint a garanciát vállaló kivitelező cég igazgatója.

MTI MTI